Współczesna Opera Transgresywna – rusza kolejny projekt w ramach The Platform of Newly Transgressive Sounds

Jak już wspominaliśmy wielokrotnie, projekt aplikacyjny The Platform of Newly Created Transgressive Sounds ma na celu przede wszystkim przekraczanie granic sztuki. Tym razem będziemy to robić pracując w dziedzinie muzyki operowej, a konkretnie – pracując nad librettem do opery. 

I nie będziemy tego robić sami. Każdy z Was może dołożyć swoje myśli, pomysły, teksty, inspiracje do Współczesnej Opery Trangresywnej. 

9 sierpnia została uruchomiona platforma internetowa, dzięki której możecie wysyłać swoje pomysły w dowolnej postaci: plików tekstowych, formularzy i ankiet, zdjęć, grafik czy plików wideo. Mogą one dotyczyć wątków, postaci, dialogów czy scen libretta. Aby w swobodny, ale i spójny sposób, internauci mogli odnieść się do budowanego dramatu, nad dramaturgią i fabularną kanwą dzieła czuwać będzie zespół – Grupa Librecistów. Na stronie znajdziecie także ramowy opis dotyczący ogólnego konceptu libretta.

Finalnie libretto napisze uznana dramaturżka Małgorzata Miszczuk-Sikorska.

Link do platformy znajdziecie tutaj: https://artmintaka.com/wspoltworz-libretto/

Swoje pomysły wysyłać można do 20 września.

O projekcie:

Czym w ogóle jest Współczesna Opera Transgresywna? To współczesna platforma operowa, do której autorzy projektu zaprosil grupę twórców: dramaturżkę (Małgorzata Miszczuk-Sikorska), filozofów (Piotr Piotrowski, Maciej Zygmuntowicz), psychologa i psychoterapeuty analitycznego (Arkadiusz Mikołajczyk), reżyserkę teatralną i operową (Maja Kleczewska), filolożkę romańską (Agnieszka Gorzycka), plastyczkę i scenografkę (Katarzyna Tretyn), muzyków (Dorota Nowak, Joanna Czapińska Tomasz Gluska, Mateusz Szwankowski, Krzysztof „Freeze” Ostrowski), kompozytora (Rafał Gorzycki), aktorów (Witold Szulc i aktorzy Teatru Polskiego w Bydgoszczy), chórmistrzynię wraz z chórem (Agnieszka Sowa i Chór Politechniki Bydgoskiej), docelowo również Orkiestrę Muzyki Nowej Szymona Bywalca, Joannę Freszel oraz Chór Kameralny Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a także innych artystów, badaczy i naukowców różnych dyscyplin i pochodzących z różnych ośrodków – przygotowujących wspólnie wszystkie konieczne elementy dzieła operowego doprowadzającego do jego finalnej inscenizacji. 

Zwieńczeniem działań pierwszego roku tej platformy będzie AKT PERFORMATYWNY – czytanie pierwszej wersji libretta wraz z zaprezentowanymi szkicami partytury oraz elementami scenografii. Zaplanowano go na 11 listopada 2024 roku w bydgoskim klubie MÓZG.

Więcej informacji na stronie: https://artmintaka.com/wspoltworz-libretto/ https://artmintaka.com/opera/